Cambiar a español

The House on Mango Street Artists Interpret Community

April 17 – August 23, 2015

Inspired by the 1984 novel The House on Mango Street, by Sandra Cisneros, this exhibition highlighted many of the issues facing adolescents growing up in urban communities. The contemporary works of art on display interpret the central themes brought to light in Cisneros’s consciousness-raising novel. With more than six million copies sold and translated in different languages, The House on Mango Street has become a true coming-of-age classic and warrants such exploration within the visual arts community.

Participating Artists

Pilar Acevedo (IL), Natalia Anciso (CA), Tomie Arai (NY), Carmen Argote (CA), Wilfrido Ávila García (Mexico), April Banks (CA), Andy Benavides (TX), Carlos Betancourt (P.R.), Michael Bise (TX), JooYoung Choi (TX), Enrique Cisneros (Chicago), Hugo Crosthwaite (Mexico), Christa Donner (Chicago), John Dyer (TX), José Esquivel (TX), Lauren Feece (Chicago), Carlee Fernández (CA), Krista Franklin (Chicago), Alex Sunheart Galindo (Chicago), Esperanza Gama (Chicago), Scherezade García-V (NY), Rigoberto A. González (TX), Susan Guevara (NM), Nicholas Herrera (NM), Ian Kuali`I (NJ), Carmen Lomas Garza (CA), Annie Lopez (AZ), Rafael López (CA), Miguel Luciano (NY), Juan Carlos Macias (Guadalajara), César A. Martínez (TX), Cecil McDonald (Chicago), Karen Miranda-Rivadeneira (NY), Franco Modini-Ruiz (TX), Andrew J. Ortiz (TX), Jessica Pizana Roberts (NM), Alfred J. Quiroz (AZ), Marcos Raya (Chicago), Al Rendon (TX), Deborah Roberts (CA), Ángel Rodríguez-Díaz (TX), Favianna Rodríguez (CA), Alejandro Romero (Chicago), Jessica Sabogal (CA), Shizu Saldamando (CA), Jeffrey D. Scott, Ana Serrano (CA), Chris Silva (Chicago), Diana Solís (Chicago), Patssi Valdez (CA), Vincent Valdez (TX), Xavier Viramontes (CA), Amanda Williams (Chicago), Terry Ybáñez (TX), Erin Yoshi (CA)

Curator

Cesáreo Moreno